Isnin, 23 September 2013

Sungai Langat - Dengkil, Selangor - Part 1

Semalam 22 September 2013, sebenarnya menduga Sg. Dengkil bukan satu plan terjahan yang terancang. Dalam duduk berfikir pagi-pagi buta. Teringat kata-kata seorang otai yang aku jumpa dekat kedai pancing di Kepong dua minggu sebelum tu. Otai tu bernama Alif dari Banting, Selangor.  'Kalau abng nak memancing datanglah ke Sg. Dengkil, Ikan Patin tengah mengamuk'. Umpan power di Sg Dengkil adalah roti canai...biar betulkan!!!.

Teringatkan kata-kata Alif tu...aku terus bancuh killer, boleh test power Sg Dengkil. Biasanya "killer" ni aku bancuh semalam baru cuba tapi kira boleh, sebab nak cepat. Sampai Sg.Dengkil dah pukul 10.30 pagi. Dekat tebing-tebing sungai dah ramai otai-otai pancing masing-masing menapak. Susah juga nak cari port, last aku buka port baru. Terpaksa meredah pokok teberau yang tebal di tebing sungai tu.

Hasil semalam boleh dikatakan berbaloi juga, sambil test killer katakan.

Lokasi lubuk Sg. Dengkil
Hasil Ikan Patin Sg Dengkil - 10 ekor
Banyak Ikan Patin rempit...hik hik 
Pandangan Sisi, tak besar sangat kan!!!
Trip lagi sekali kooottt..jadilah rezeki allah
Syukur...
Ikan Patin terbesar semalam, 3.5kg
Keseluruhan dalam anggaran 12 kg, sebab banyak ikan patin rempit. Trip lagi sekali kena cari lubuk area Banting. Pada aku test power killer dah berjaya. Lagipun semalam pakai mata besar saiz 24 - 27. Ikan Patin rempit banyak main cubit-cubit..malu-malu. Takutkan mata pancing yang besar tu...hik hik.

Wassallam.

2 ulasan:

boleh komen, tak kira kaki pancing